dinsdag 8 februari 2011

Waarom gelukkige mensen gelukkig zijn

Een zekere prof. Fordyce onderzocht een grote groep gelukkige mensen en stelde vast dat gelukkige mensen dezelfde kenmerkende eigenschappen hebben.

Die eigenschappen blijken dan ook nog van die aard te zijn, dat je ze persoonlijk kan ontwikkelen. Professor Fordyce's theorie is, dat als je meer op gelukkige mensen gaat lijken door hun eigenschappen te ontwikkelen, je zelf ook gelukkiger wordt.

gelukkige mensen zouden...

- actief zijn en veel uit het leven halen omdat ze er veel insteken.
- zeer sociaal zijn
- het werk dat ze doen belangrijker vinden dan het inkomen dat ze ermee verdienen
- georganiseerd zijn en een planning hebben
- niet piekeren
- zichzelf realistische doelen stellen
- positief denken en optimistisch ingesteld zijn
- in het hier en nu leven
- zichzelf aanvaarden en een flinke dosis zelfkennis bezitten
- erg vriendelijk zijn en veel lachen
- zichzelf zijn én zeggen wat ze denken en voelen
- hun gevoelens niet opkroppen
- hechte relaties met partner, familie en vrienden hebben
- hun geluk ook werkelijk waarderen

Heb je deze persoonlijke eigenschappen, dan ben je een gelukkig mens. Ontwikkel ze bij jezelf en je wordt een gelukkiger mens, zo vindt Gelukoloog Fordyce.

Lijkt op het eerste zicht niet onoverkomelijk ... trouwens, wat heeft en mens te verliezen als het aankomt op gelukkig zijn?

6 opmerkingen:

  1. :-)
    jawel ik ben een erg
    gelukkig mens:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik herken wel veel punten, maar dat niet piekeren dat niet. En toch ben ik een heel gelukkig mens!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn!!! er zijn nog meer gelukkige mensen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik ben eel gelukkig. Maar ik ben niet zo georganiseerd. Betekent dat dat ik nog gelukkiger zou zijn als ik beter zou plannen?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ook ik ben heel gelukkig, ondanks dat mijn organisatie en planning te wensen over laat tegenwoordig. Maar... ik werk eraan en zal je op de hoogte houden.

    Maar of ik nog gelukkiger kan worden dan ik al ben...?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je omringen met gelukkige mensen? :-)

    Nog gelukkiger dan je al bent? Is "gelukkig" dan niet gewoon "gelukkig"?

    XXX happy

    BeantwoordenVerwijderen